Vybavovanie parkovacích kariet a agendy týkajúcej sa daní či komunálneho odpadu na košickom magistráte na Triede SNP 48 bude pre obyvateľov o niečo pohodlnejšie a rýchlejšie. Vďaka systému online objednávanie na pracoviská Kancelárie prvého kontaktu, ktorý v týchto dňoch spustili do ostrej prevádzky, sa občania môžu objednať na konkrétny deň a čas a vyhnúť sa tak čakaniu.
Cieľom objednávkového systému je podľa primátora mesta Jaroslava Polačeka (nezávislý) zvýšenie komfortu a skrátenie čakanie pri návšteve magistrátu.
Občania si môžu vybrať z ponuky piatich služieb
Objednávanie je k dispozícii na webovej stránke mesta cez online formulár. Na výber je päť služieb – osvedčovanie, miestne dane, komunálny odpad, parkovanie a pokladňa. Časy, ktoré si môžu ľudia vybrať sú v polhodinovom intervale. Po objednaní dostanú potvrdzujúci e-mail s PIN kódom a informáciou, aby sa dostavili na magistrát 15 minút pred časom, na ktorý sa objednali.
Po príchode na magistrát občan musí svoj PIN kód z e-mailu zadať cez samoobslužný kiosk v sekcii objednaný klient. Následne dostane lístok s poradovým číslom a systém ho zaradí hneď za klienta, ktorý je práve pri okienku. Služby magistrátu je aj naďalej možné využívať aj osobne. Všetci tí, ktorí sa vopred neobjednali na konkrétny čas, budú vybavení v polhodinovom intervale medzi objednanými občanmi.
Skráti sa tým čas strávený na úrade
Magistrát navštívi kvôli vybavovaniu rôznej agendy zhruba 100 až 200 ľudí denne. Uplynulý mesiac, keď sa podávali priznania k miestnym daniam, ich boli počas niektorých dní viac ako 400.
Zefektívnenie a skrátenie vybavovania úradných záležitostí na magistráte priniesol už samotný elektronický vyvolávací systém, ktorý funguje od júla 2021. Po príchode na magistrát si v samoobslužnom kiosku každý zvolí službu, ktorú chce využiť. Dostane lístok s poradovým číslom a počká si, kým sa jeho číslo zobrazí na monitore.
(DT)
Foto: MMK